LUČENEC – Regionálne centrum podpory učiteľov a učiteliek (RCPU) pre okresy Lučenec, Poltár a Veľký Krtíš oslávilo prvý rok fungovania. Stalo sa tak v piatok (9. 6.) v lučenskej synagóge, kde vyhodnotili uplynulé mesiace. Súčasťou galavečera bolo ocenenie vybraných škôl i konkrétnych pedagógov.
„Úloha našej inštitúcie je spolupracovať s učiteľmi a učiteľkami základných škôl v troch okresoch. Po tom, čo všetko sme za tento rok videli v teréne, sme chceli oceniť a vyzdvihnúť ich prácu,“ ozrejmila Zuzana Sojková, riaditeľka RCPU Lučenec.
Článok pokračuje pod reklamou.
Centrum tak má za sebou prvý rok fungovania. Ako prezradila Andrea Novotná, zriaďovateľka RCPU a riaditeľka ZŠ s MŠ v Opatovej, ponuku na vytvorenie centra v našom regióne okamžite využili. „Už dlhší čas sme videli, že v školstve je nutné spraviť zmenu. Toto sa nám zdalo ako dobrý prostriedok na preniknutie do škôl a na možnosť pomôcť im niečo zlepšiť a zmeniť,“ poznamenala.
V spádovej oblasti centra je 72 škôl a vyše tisíc pedagógov a pedagogičiek, ktorým sa snažia pomáhať napríklad mentoringom, radami či nastavením nových procesov. Za prvý rok fungovania podali pomocnú ruku zhruba tretine škôl z regiónu.
„Sme tu, aby sme zlepšili vzdelávanie našich detí, aby rady chodili do školy a aby sa im dostalo plnohodnotného vzdelania. Pedagógovia, vedenia škôl aj žiaci u nás nájdu pomoc v oblasti zlepšenia vzdelávania a plynulý prechod na chystanú kurikulárnu reformu,“ dodala Novotná.
Článok pokračuje pod reklamou.
Vznik centier naprieč Slovenskom zastrešuje ministerstvo školstva. Dovedna ich bude 40. Cieľom rezortu je, aby v centrách pôsobili praktizujúci a skúsení učitelia a učiteľky. „Dôležité je, aby chystaná reforma bola aplikovaná v praxi. Ide nám o to, aby sme výsledky nehľadali v dokumentoch, ale v triedach. Ak chceme úspešne aplikovať akékoľvek zmeny, tak v tom musíme podporiť učiteľov, ktorí sú vykonávateľmi zmien v triedach,“ prízvukoval Péter Urban, pracovník odboru kurikula a inovácií ministerstva školstva.
Prvý rok RCPU v našom regióne zhodnotili ako úspešný. Pod výsledky sa podpísalo množstvo zapojených vzdelávacích inštitúcií a jednotlivcov i fakt, že dve školy sú súčasťou pilotného projektu overovania kurikulárnej reformy.
ĎALŠIE SPRÁVY Z REGIÓNU