MÝTNA - Výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Mýtna napreduje. Mostní špecialisti pokračujú v prácach na budúcej najdlhšej estakáde Slovenska. Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková informovala, že v pondelok (15. 5.) vysunuli v poradí desiaty segment vyše štvorkilometrovej estakády.
"Krivánsky úsek rýchlostnej cesty je bohatý na mosty, popri najdlhšej estakáde sa ich tu stavia niekoľko ďalších. Vo všeobecnosti sa na tunajších mostoch realizujú základy, piliere, zárodky lamiel a samotné lamely, priečniky a nosné konštrukcie, teda armovanie, debnenie, pokládka výstuže a betonáž. Na najdlhšej estakáde sa momentálne montujú ďalšie dve výsuvné skruže a prostredníctvom nich sa realizuje nosná konštrukcia estakád," opísala Žgravčáková.
Článok pokračuje pod reklamou.
Ako pokračovala, vyše 9-kilometrovému úseku R2 Kriváň – Mýtna síce dominuje estakáda a mosty, celý ťah však pozostáva aj z iných častí.
"Okrem prác na mostoch sa tu aktuálne pracuje na zemných prácach, sanácii podložia, odkope materiálu a na realizácii násypov. Okrem toho sa osádzajú prefabrikované betónové dielce na oporných múroch, na ktorých sa takisto realizujú i zemné práce. V neposlednom rade sa pracuje aj na odlučovačoch ropných látok – realizujú sa zemné práce, osádzajú sa prefabrikované šachty a ukladá sa potrubie, ktoré sa následne obsype," dodala hovorkyňa.
Po zabetónovaní hornej dosky segmentu sa čaká približne dva dni na dosiahnutie predpísanej pevnosti potrebnej na napínanie. Po dosiahnutí pevnosti sa predpínajú pozdĺžne a priečne káble. Po napnutí celého segmentu sa segment oddební a pripraví na výsuv. Po vysunutí segmentu sa most zaistí proti posunu a pokračuje sa na ďalšom segmente – nastavenie podlahy a krídiel, debnenie stien, osadenie prefabrikovaných vzpier, montáž armatúry spodnej dosky a steny a takisto realizácia priečnika, betonáž spodnej dosky, betonáž stien a priečnika, debnenie stropu, montáž výstuže a tvrdej výstuže a následne betonáž hornej dosky.
Na ďalšej estakáde je zrealizovaných 11 polí nosnej konštrukcie na pravom moste a 16 na ľavom. Na ostatných menších mostoch sa realizujú zemné práce, piliere – armovanie, debnenie, pokládka výstuže, betonáž – a realizuje sa tiež hydroizolácia.
ĎALŠIE SPRÁVY Z REGIÓNU